герб та флаг

Чумаківський ліцей

Наш рідний край
Меню сайту
Наше опитування
Який предмет подобається більше?
Всього відповідей: 178
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчально-виховна робота

Підсумковий звіт про результати дослідно-експериментальної роботи
28.07.2020, 10:16

Підсумковий звіт

про результати дослідно-експериментальної роботи

І. Концептуально-цільовий блок

1.1.Комунальний заклад «Чумаківський загальний заклад середньої освіти І – ІІІ ступенів Чумаківської сільської ради»   Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с.Чумаки, вул.Шкільна 14.

Контактний тел.(0969838903)  , директор школи Чехлата Наталія Миколаївна.

1.2. Тема дослідно-експериментальної роботи «Створення системи розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей», гуманістично-релігійний напрямок  (курси духовно-морального спрямування), наказ департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 996/0/212-13 від 30.12.2013р. «Про створення мережі експериментальних шкіл області».

1.3.Термін звітного періоду - 2013-2020н.р.

      Мета: створити систему розвитку аксіосфери особистості  на засадах традиційних духовних цінностей у школі  для покращення духовно-морального стану зростаючої особистості.

      Завдання :

  • Експериментальна апробація, внесення коректив до системи становлення цілісної, духовної, морально-етичної особистості, світогляд якої формується на традиційних духовно-моральних цінностях. 
  • Моніторингові дослідження якості освітньої діяльності, відслідковування рівня становлення аксіосфери особистості.
  • Зміцнення матеріально – технічної бази школи для ефективного впровадження   курсів  морально-духовного напрямку у навчально - виховний процес.
  • Створення бази даних експерименту:
    • інноваційні розробки уроків, позакласних заходів педагогами школи;
    • психолого-педагогічний інструментарій для проведення досліджень;
    • тематичні різнорівневі завдання з курсів духовно-морального спрямування та навчальних предметів; творчі роботи учнів; розробки тематичних засідань педагогічних рад, психолого-педагогічних семінарів.
  •  Експериментальна перевірка розробленої системи розвитку аксіосфери особистості; апробація нових експериментальних навчально-методичних матеріалів.  
  • Внесення коректив до системи розвитку аксіосфери особистості
  • Презентація  творчих доробок вчителів у системі експериментальних шкіл.  Участь у роботі семінарів, конференцій з проблеми експерименту.
  • Публікації у науково-методичних виданнях
  • Діагностика ціннісно-особистісного розвитку учнів основної і старшої школи.

1.4.  Очікувані результати.

       - Створення  моделі системи розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей.

      -   Визначення рівня  вихованості, рівня засвоєння надбань традиційної духовної культури  в учнівському колективі  для подальшої роботи в  гуманістично - релігійному напрямку

     -    Створення бази даних експерименту та постійне поповнення її методичними  розробками .

    -     Підвищити рівень вихованості  учнів та батьків на засадах традиційних духовних цінностей.

    - Набуття учнями життєвих умінь , що ініціюють особистісне зростання та індивідуальний розвиток , міжособистісне спілкування , взаємодію та самовизначення .

   - Розвиток духовного простору  школи.

 

 

 

 

        ІІ. Блок практичної реалізації дослідно-експериментальної роботи 

2.1.

2.1.1. Розроблена програма  дослідно-експериментальної роботи.

2.1.2. Інтеграція в базові предмети:

  • предмети гуманітарного циклу ( навчальні проекти, екскурсії , народознавчі проекти ,розробка сценаріїв виховних заходів);
  • предмети природничо-математичного циклу (введення   в структуру уроків філософських  питань, створення  презентацій на морально-етичну тематику);
  • гуртки  декоративно-ужиткового мистецтва, музичного мистецтва.

 

2.1.3.  Курси  морально-духовного спрямування:

 -        1-4 класи – курс «Біблійна історія  та  Християнська етика»(варіативна складова)

-         Викладання « Християнської етики» 4,7класи за рахунок варіативної складової.

-         Викладання « Християнськоїт етики» 5,6 класи  (додаток №13 Типових навчальних планів)

-         Викладання  «Християнської етики» в 8-11 класах (варіативна складова)

-         З 1 вересня 2014р.  спільна робота з ДНЗ «Буратіно» над проектом «Забезпечення  наступності  в реалізації завдань  духовного , патріотичного , трудового виховання між дошкільною і початковою  ланками освіти»

2.1.4.Облаштування  кабінету християнської етики.

  -  постійно-діюча виставка  репродукцій картин «Христос в світових шедеврах»;

-  розробка та проведення екскурсій згідно різних вікових категорій по темі «Христос в світових шедеврах» ;

- наповнення кабінету християнської етики навчальною літературою та посібниками.

2.1.5.

Проведено анкетування  учнів та узагальнення :

            2014р. -  3,4,5,11класи

            2017р. - 6,7,8 ,11класи

            2019р.- 8,9,10,11 класи

  • по визначенню рівня їхньої вихованості .
  •  по визначенню аксіосфери учнів(етичний аспект)
  • 10,11класи   по визначенню рівня засвоєння надбань традиційної духовної культури .
  • 10,11 класи по визначенню рівня ефективності освітньо-виховної діяльності як інноваційного простору
  • 10,11 класи  по вивченню розвитку життєвої компетенції

Узагальнення  анкетування  додається.

 2.1.5. Традиційними стали заходи:

          - Шкільний  проект «Українські традиції та православні свята».

         -   Тиждень  християнської етики.

          -  Системне проведення  етичних  бесід з обговоренням  християнських притч .

         - Участь в районному фестивалі «Різдвяна зірка».

        -  Участь в районному  фестивалі «Покрова».

        -  Акції милосердя.

2.1.6. Проведені районні  семінари:

 - районний семінар вчителів етики та християнської етики «Створення  системи розвитку аксіосфери особистості  на засадах традиційних духовних цінностей (2015р.)

- районний семінар початкових класів «Духовне відродження та гармонійний розвиток особистості  учня початкової школи як процес  соціалізації  школяра в умовах  сучасної школи»  (26.01. 2017р.)

 - В рамках районного семінару ДНЗ «Буратіно» « Розвиток національно-патріотичного виховання  засобами мистецтва та наступність в роботі з початковою школою» вчитель початкових класів Лимарєва Оксана Вікторівна провела  відкритий інтегрований урок «Україна – мій дім» . (24.02.2017р.)

2.1.7.Проводяться родинні свята до Дня Матері, Дня Батька.

2.1.8.Питання духовного розвитку дітей розглядаються на засіданнях педагогічних рад, на батьківських зборах.

ІІІ. Блок психолого-педагогічної діагностики

В анкетуванні брали участь учні які анкетувалися у 2014 році, на той час вони навчались у 3,4,5класах , випускники 2017 року.

    В 8-9 класах проведено анкетування по визначенню показника рівня аксіосфери учнів. Із 32 опитаних учнів: 33%учнів з дуже високим рівнем ПРА, 63% учнів  з високим рівнем ПРА, 2,5 % з середнім рівнем ПРА, на відміну  від попереднього анкетування  2,5 % з низьким рівнем ПРА.В порівнянні з 2017 роком  збільшилась кількість учнів з дуже високим рівнем ПРА , збільшилась кількість учнів з високим рівнем, зменшилась з середнім , з’явився  низький рівень.

    Щодо визначення рівня вихованості учнів  8-9  класів ,то  за  підсумками анкетування близько 40% учнів з високим рівнем вихованості, учнів з дуже високим рівнем вихованості   вихованості немає, 53,25% з середнім  рівнем вихованості , з низьким рівнем вихованості  - 7 %.  В 2014 році  були учні з дуже високим  рівнем , але були і з низьким рівнем, в 2017 учнів з низьким рівнем вихованості не було .

В 10,11 класах проведено анкетування учнів «Визначення рівня засвоєння життєвої компетентності»(21учень), « Визначення рівня засвоєння надбань традиційної духовної культури»(19 учнів)  . З низьким рівнем засвоєння життєвої компетентності   серед опитаних учнів немає ,але на відміну з опитуванням 2017 року  збільшилась кількість учнів з середнім рівнем за рахунок зменшення  дуже високого та високого рівнів.

При визначенні рівня засвоєння надбань традиційної духовної культури зменшилась кількість учнів   з середнім рівнем, з’явились учні з низьким рівнем. На відміну  опитуванню 2017 року, зменшилась кількість учнів з дуже високим рівнем та збільшилась з високим рівнем  визначення рівня засвоєння надбань традиційної духовної культури 

«Визначення рівня ефективності освітньо-виховної діяльності»(опитано 18 учнів), тільки 18,8%(майже на 10% менше у 2017р) учнів мають високий рівень ЦО,  81,2% учнів - середній та низький рівень ЦО, відповідно  більше ніж у 2017 році.

 За даними  анкетування з визначення рівня ефективності  освітньо – виховної діяльності зроблені наступні висновки:

  • Зросла потреба учнів в пізнанні і його емоційному сприйнятті ,

 зросло розуміння значення  освіти.

  • Більшість випускників прагне бути позитивним в своєму самосприйнятті ,замислюється про способи самовираження.
  • Але не може не турбувати той факт ,що дуже великий відсоток учнів не сприймають іншу людину як цінність і індивідуальність; не вміють спілкуватися з іншими доброзичливо і конструктивно.
  • Щодо суспільно корисної діяльності ,то учні в більшості розуміють і приймають важливість суспільно корисної праці, але без виявлення ініціативи і самостійності у виборі форм.
  • За шкалою «Відповідальність як цінність» відсоток учнів з високим рівнем виріс , що вкрай важливо в аспекті формування соціально-адаптивної особи.

IV. Узагальнювально-підсумковий блок.

4.1.    Перелік основних друкованих праць за темою дослідно-експериментальної роботи.

4.1.1.  Публікації  в районній газеті та  у Віснику Чумаківської сільської ради: Містюкович С.І.«Створення системи розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей» газета "Дніпровська зоря",2015р. - Містюкович С.І. Духовність – невидимий храм людської душі. – Вісник Чумаківської сільської ради .інформаційний листок №10 , 01.06.2015р.

Постійна рубрика  християнські свята  У Віснику Чумаківської сільської ради.

 Інноваційні розробки з питань експериментальної роботи: розробка матеріалів екскурсій згідно різних вікових категорій по темі «Христос в світових шедеврах».

 

4.2. Методичні рекомендації

 - Використовувати можливості реалізації навчального плану закладу для впровадження факультативів, спецкурсів духовно-морального  спрямування.

- Співпраця педагогічних працівників з органами учнівського , батьківського, місцевого самоврядування щодо формування аксіосфери особистості.

- Забезпечити підвищення теоретичного, методичного, методологічного рівнів педагогів у системі роботи з формування морально-духовних цінностей школярів.

- Координувати розвиток встановлення зв’язків та поглиблення співпраці  навчального закладу та громадських і благодійних організацій, дитячих і молодіжних об’єднань щодо реалізації завдань формування духовно-моральної особистості.

 

4.3.    Загальний висновок про завершення і доцільність упровадження результатів експерименту в навчально-виховний процес .

  Доцільність упровадження експерименту , результати його етапів  підтверджуються широкою підтримкою батьківської громадськості і стійким інтересом учнів  до курсу «Біблійна історія та християнська етика».  

    Продовжити роботу педагогічного колективу та батьківської громадськості по створенню середовища для позитивного сприйняття  реальності дитиною, самовираження  особистості дитини, середовища для формування соціально-адаптивної, ініціативної особи, що цінує не тільки себе ,а й інших людей.

              

 Директор школи                                     Н.М. Чехлата

Категорія: Навчально-виховна робота | Додав: natali
Переглядів: 210 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Архів записів
Баннеры