герб та флаг

КЗ Чумаківська 
ЗОШ І-ІІІ ступенів

85-та річниця
Меню сайту
Наше опитування
Який предмет подобається більше?
Всього відповідей: 104
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гарячі лінії

Національна дитяча гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія

Національна гаряча лінія з питань запобгання домашнього насильства

Національна гаряча лінія

Психологія учням ( продовження)

Як розвинути пам’ять?

Невпинно стікає час, немов у піщаному годиннику. Шаленим галопом мчить технічна революція.

Сучасна людина працює набагато менше, аніж у минулому столітті, тому що левову частку її роботи

виконують машини… Інколи складається враження, що й думаємо набагато менше, особливо

підростаюче покоління. Дедалі частіше можна стати свідком чи співучасником таких подій, що

цілковито переконують: а деградація все-таки опановує наші душі. Зрозуміло, що насамперед

говоритимемо про дітей шкільного віку, адже найбільшою проблемою для батьків є неуспішність

їхньої дитини. А чи знаєте ви, що найпершою причиною неуспішності є неуважність. Дитині складно

запам’ятовувати сказане вчителем на уроці, вона забуває записати домашнє завдання, не пам’ятає

прочитаний твір, не може його переказати… Ці нюанси можна перераховувати і далі ,

але потрібно задуматися над тим, чи ми приділяємо належну увагу дітям, чи вчимо вчитися, чи

допомагаємо розвивати їхні навички і здібності, увагу і пам'ять, мислення. Тож пропонуємо поради,

які допоможутьне лише дітям,але й дорослим покращити свою пам'ять і розвинути здібності, що

сприятимуть вам на шляху до успіху.

Думайте

За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому,

що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться

не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх .Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи

при цьому свої аргументи. Якщо відповіді перевіривши одночасно переконливість авторської

позиції.

на ваші запитання є в книзі, — ви проконтролюєте себе,

якщо ні, — спробуйте відповісти самі,

Цікавтесь

Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не

запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Тому, щоб добре запам'ятати, потрібно

мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу

довгострокової пам'яті та загальну працездатність.

Будьте готові

Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного

настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато

в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще допомагають запам’ятати певні асоціативні

враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану

тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання.

До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на цю тему ще щось,

може, більш популярне.

Не топчіть сліди

Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене — спробувати зразу запам'ятати

щось потрібне.

Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.

Озирніться довкола

Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обставини, за яких відбувалося явище, і ви

зможете все згадати, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного.

Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той

момент, що спричинив його появу.

Учіть від А до Я

Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі

уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім

матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж

кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.

Дійдіть до суті

Перш ніж запам'ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їхню суть, пов'язати головні

думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і поєднане з

теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні,

а не на механічному заучуванні. За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ято-

вування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.

Виберіть головне

Запам'ятати абсолютно все — неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину

(14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше,

найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все, той не пам'ятає майже нічого.

Нічого не запам'ятовуйте «в лоб»

Чому? А тому, що єдине, що ми знаємо про пам'ять як процес (як стверджує Франц Лезер у своїй книжці

«Тренування пам'яті»), — це те, що нічого не можна запам'ятати «в лоб». Пам'ять відмовляється

працювати, коли над нею чинять насильство. Не запам'ятовуйте навмисне. Запам'ятовувати навмисне

не годиться, але кожне сприйняття має бути якомога повнішим.

Не все одразу

Не робіть спроб негайно досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося

засвоїти все сповна, та, на жаль, це вдається зрідка. Щоб оволодіти знаннями, ми йдемо по спіралі.

І за такого руху кількість перетворюється на нову якість. Краще, коли, ознайомившись цілком з усім

матеріалом, ми повертаємося до нього втретє чи вдесяте, постійно наближаючись до розуміння істини.

Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного

Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне...»

Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.

 

ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

Рекомендації психолога учням

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь

потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

  1. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити

розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

  1. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня,

навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.

     3. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст ), а й про те,

       (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

     4. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.

      5. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.

      6. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначи­ти, скільки часу

          тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

  1. Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для

виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо).

Після того як підготуєшся до першого , прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання

наступного.

8.  Між уроками роби перерви.

9.  Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

10. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

11. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

12. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш.

Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.

13. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі  частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.

14. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

15. Готуючись до усних уроків, викорис­товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.

16. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами.

За даними психологів США, такий метод дає змогу зосере­дити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.

17. Складай план усної відповіді.

18. Перевіряй себе.

Пам'ятай

Ми найкраще запам'ятовуємо:

• те, чим постійно користуємося;

• те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);

• те, що нам потрібно;

• те, що ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями й уміннями;

• те, що пов'язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).

Читати далі: Метод ключових слів.Як покращити свою комунікабельність

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів