герб та флаг

Чумаківський ліцей

Наш рідний край
Меню сайту
Наше опитування
Який предмет подобається більше?
Всього відповідей: 178
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Про роль класного керівника в адаптації п’ятикласників

Про роль класного керівника в адаптації п’ятикласників до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

 З 1 вересня 2013 року у всіх загальноосвітніх навчальних закладах України вводиться в дію «Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти», затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392. Важливою складовою загальнодержавної політики у галузі освіти є обласний проект «Новій Дніпропетровщині – новий стандарт освіти».

У практичному впровадженні нового Державного стандарту надзвичайно важливою є роль класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти. «Класний керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів класу, …окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів (вихованців), їх соціального захисту.

…Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності» («Положення про класного керівника навчального закладу системи середньої освіти», затверджене наказом Міністерством освіти і науки України від 06.09.2000 р. № 434, п. 1.2, п. 1.4).

Перехід від початкової ланки шкільного навчання до основної школи – непростий етап у житті школяра: це і збільшення навчального навантаження, і підвищена складність завдань, і нова соціальна роль. Батькам учнів, педагогам і, насамперед, - класному керівнику необхідно допомогти дітям перемогти ці та інші труднощі, адже збереження їхнього психічного здоров’я – важлива передумова здоров’я фізичного, шкільної успішності та соціальної адаптації.

До того ж, варто враховувати, що п’ятикласники, за багатьма психологічними особливостями, лишаються ще молодшими школярами, а тому не можуть сприйняти незвичні для них способи навчання і виховання. Змінюється і їхня соціальна роль: ставши учнями основної школи, діти отримують більш високі вимоги щодо особистої відповідальності, самоконтролю, самоорганізації і таке інше.

Загальновідомо, що сама суть освіти полягає в становленні людини людиною через формування духовно-ціннісної сфери особистості.

На жаль, нові навчальні плани позбулися такого важливого для зазначеної проблематики навчального предмету, як «Етика». І навіть варіативна складова, за рахунок якої викладались курси духовно-морального спрямування, піддалася скороченню. Тому саме на класного керівника покладається відповідальність за духовний світ та ціннісні орієнтації п’ятикласників.

Важливо також класному керівникові визначити загальні підходи до формування соціальної компетентності учня 5 класу. Перебування школярів у класному колективі, родинному оточенні, у колі друзів, - тобто – у життєвому виховному просторі – має сприяти становленню певного соціального досвіду, життєтворчості кожної особистості, що формується найбільш успішно засобами проектної діяльності. Зокрема, у 2013-2014 навчальному році доцільно було б, у формі проектів, розробити заходи щодо відзначення найбільш важливих календарних і пам’ятних дат: 70-річчя визволення Дніпропетровщини, України від фашистських загарбників, 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка.

Перший семестр навчання у 2013-2014 навчальному році – час особливий. П’ятикласники мають вирішувати цілком конкретні завдання:

прийняти і зрозуміти систему нових вимог;

налагодити взаємовідносини з однокласниками, з педагогами;

знайти своє місце у старшій школі.

У зв’язку з вищезазначеним, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти звертає Вашу увагу на необхідність проведення міської (районної) серпневої наради 2013 року для класних керівників 5-х класів. До порядку денного рекомендуємо включити орієнтовні питання:

Соціально-психологічні аспекти розвитку учнів молодшого підліткового віку;

 Роль класного керівника у забезпеченні умов для засвоєння учнями рівня та обсягу нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

Психолого-педагогічна діагностика в діяльності класного керівника 5-го класу;

Методика підготовки і проведення батьківських зборів за темою: «Проблеми адаптації п’ятикласників до школи та шляхи їх вирішення»;

З досвіду організації життєдіяльності учнів в 5-му класі.

Успішність вирішення проблем перехідного періоду, значною мірою, залежить від профілактичної, освітньо-виховної та корекційної роботи, професійної майстерності класного керівника.

 

Перший проректор

В.Г.Долгополий

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Баннеры