герб та флаг

КЗ Чумаківська 
ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наш рідний край
Меню сайту
Наше опитування
Який предмет подобається більше?
Всього відповідей: 159
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Гарячі лінії

Національна дитяча гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія

Національна гаряча лінія з питань запобгання домашнього насильства

Національна гаряча лінія

Перспективний план роботи бібліотеки

        Перспективний план роботи бібліотеки

                КЗ Чумаківської СЗШ  на 5 років

        БІБЛІОТЕКА В СИСТЕМІ  НАВЧАЛЬЮ  -  ВИХОВНОЇ РОБОТИ ШКОЛИ

     Головна мета шкільної бібліотеки — надання допомоги учням і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб. Успішна реалізація цієї мети можлива лише за умови грамотного планування всієї діяльності бібліотеки.

     Бібліотека у школі — одна з найважливіших ділянок роботи. Вона допомагає реалізувати єдину для школи державну програму національної освіти і виховання дітей, вирішує це завдання своїми методами і засобами у загальному плані навчально-виховного процесу школи і разом з педагогічним колективом Планування роботи шкільної бібліотеки є складовою частиною планування школи. При складанні плану доцільно враховувати Закони України «Про освіту», «Про бібліотеку і бібліотечну справу», «Положення про бібліотеку середнього загальноосвітнього закладу ».

     Перспективний план роботи бібліотеки в школі складається на п'ять років і передбачає основні напрямки діяльності бібліотеки, масові заходи, розраховані на триваліший термін. Під час роботи перспективні плани уточнюються і вдосконалюються на основі досвіду і результатів виконання річних планів.

     Основною формою поточного планування є річний план. Він конкретизує завдання п'ятирічного плану; визначає цілі, які стоять перед бібліотекою на конкретному етапі, контрольні показники, регламентує її діяльність протягом року.

План роботи шкільної бібліотеки включає такі показники:

• організація інформаційної діяльності;

• формування, використання та збереження книжкового фонду;

• організація обслуговування читачів, залучення до систематичного читання, популяризація бібліотеки;

• інформаційна та довідково-бібліографічна робота;

• робота з підручниками;

• робота з батьками та педагогічним колективом.

Обслуговування читачів

1. Організація інформаційної діяльності зі спрямування національного самоусвідомлення і духовного становлення учнів — користувачів бібліотеки.

2. Залучення нових читачів:

• екскурсії до бібліотеки;

• пояснення учням правил користування бібліотекою;

• ознайомлення з книжковими виставками.

3. Залучення учнів до систематичного читання книг.

4. Індивідуальна робота з читачами:

• робота з окремими групами читачів;

• аналіз читання;

• тематичні папки за інтересами;

• списки рекомендованої літератури;

• робота з невстигаючими учнями;

• робота з дітьми, схильними до правопорушень;

• обслуговування читачів;

• керівництво самостійним читанням;

• робота з формулярами читачів;

• робота з відгуками читачів;

• виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів.

5. Робота зі збереження бібліотечного фонду шкільних підручників, акція «Збереження навчальної книги».

6. Робота з періодичною пресою.

7. Масові заходи:

а) проведення заходів, пов'язаних з пам'ятними датами:

• читання вголос, обговорення книг;

• конкурси, вікторини, літературні свята, зустрічі;

• тематичні тижні, тиждень дитячої та юнацької книги.

б) комплексні заходи: місячники, декади, тижні.

8. Книжкові виставки. Оформлення стендів. Виготовлення плакатів.

Організація книжкових фондів і каталогів/Files/images/б1.jpeg

Вивчення складу фондів та аналіз їх використання:

• комплектування, обробка, вивчення та розкриття фонду;

• робота з підручниками, періодикою;

• складання каталогів, картотек;

• списання літератури;

• заходи зі збереження фондів;

• санітарні дні;

• робота книжкової лікарні.

Робота з активом читачів

1. Залучення в актив бібліотеки учнів з кожного класу.

2. Робота активу бібліотеки з учнями, які заборгували книги.

3. Залучення активу до проведення масових заходів.

4. Розробка графіку чергування у бібліотеці.

Обслуговування вчителів

1. Інформування вчителів про нові надходження літератури (за фахом та за інтересами).

2. Складання списків літератури вчителям - предметникам.

3. Допомога у проведенні виховних заходів.

Робота з батьками

1. Виступи на батьківських зборах.

2. Інформація про нову літературу для батьків.

3. Бесіди з батьками щодо збереження навчальної літератури.

4. Робота батьківського лекторію.

5. Пропаганда літератури для батьків.

6. Підбір літератури для батьків із питань сімейного виховання.

7. Залучення батьків до акції «Збереження навчальної книги», зокрема до акції «Подаруй бібліотеці книгу».

   У шість років малюк переступає поріг школи, а прощається з нею в юності. Як важливо, щоб ці роки були для кожної дитини радісними, незалежно від того, які в неї обдарування і здібності. Джерелом такої радості можуть і повинні бути книги.

Основне завдання бібліотеки сьогодні — навчити дітей цінувати книгу, відчувати в ній щоденну потребу. Багато труднощів на цьому шляху чекає і батьків, і педагогів, і бібліотекарів. Але й велика нагорода. Прекрасна книга, прочитана в дитинстві, може залишити слід на все життя.

Деякі батьки кажуть, що це справа бібліотекарів і вчителів. Так, але хто краще за батьків знає свою дитину? Як часто вразлива дитяча пам'ять роками зберігає влучно сказане батьківське слово!

Плідна співпраця бібліотекарів з батьками є важливим фактором, який впливає на результативність роботи шкільної бібліотеки з розвитку читацьких інтересів учнів, формує їх бібліотечну грамотність і культуру.

Основою роботи бібліотеки з батьками юних читачів є глибоке вивчення ролі сім'ї в читанні дітей. У цьому шкільному бібліотекарю допомагають і вчителі, і самі діти. Батьків запрошують відвідати бібліотеку — ознайомитись з приміщенням, з розташуванням книжкового фонду, з великою  кількістю дитячої літератури. Більш тісний зв'язок виявляється з батьками учнів початкових класів. Батьки у бібліотеці допомагають своїм малюкам у виборі літератури. Часто це стається тоді, коли батьки відвідують бібліотечні уроки, в яких учні беруть участь у посвяті в читачі, різних масових заходах. На таких заходах ведуться бесіди про дитяче читання та його особливості, даються конкретні поради щодо керівництва читання, організації домашньої бібліотеки.

На батьківських зборах проводиться анкетування батьків. Аналіз анкет дає можливість визначити, в чому батьки відчувають труднощі, яку літературу вони використовують у сімейному читанні.

       Виховуємо читача

Щоб дитина полюбили книжку, процес читання, бібліотекарю повинні допомагати батьки, учителі, потрібно задуматися над тим, як зробити книжку другом для дітей і помічником у їх вихованні. Це довга і клопітка праця, щоб досягнути успіху, доведиться діяти вдумливо і терпляче.

Поради батькам

1. Починаючи від народження дитини, постійно купуйте книги.

2. Створіть вдома власну бібліотеку.

3. Поповнюйте періодично домашню бібліотеку літературою, відповідно до віку вашої дитини.

4. Прищепляйте дитині любов до книги.

5. Виховуйте бережливе ставлення до книги.

6. контролюйте читання дитини.

7. Вчіть переказувати прочитаний твір.

8. Вчіть дитину вибирати книгу за її уподобаннями.

9. Виховуйте бібліотечну культуру дитини

      З чого почати? Насамперед потрібно ознайомитися зі змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти дитячий світ, порівняти дитину з ровесниками, іноді навіть знайти якийсь педагогічний прийом Книжки пояснюють дітям світ, розвивають їхнє мислення, пам'ять, усне мовлення. Завдання полягає в тому, щоб дитина правильно налаштувалася на роботу з книгою, зрозуміла, для чого потрібна книга, яка користь від неї. Дитяча література має перед собою мету — виховувати учнів книгою. Уже зма­лечку треба готувати дитину до майбутньої професії, виявляти зацікавленість дитини тією чи іншою професією і розвивати це захоплення. Виховуючи у дитині читача, треба дбати, щоб змалку в неї ство­рювався читацький досвід. А для цього школяреві треба ознайомитися з різноманітною літературою: читати казки, пригодницькі, науково-фантастичні твори, вірші, оповідання, байки, фольклор

    Добираючи книжки дітям, треба добре знати дитячу літературу, її виховні можливості, щоб дитина читала їх у тому віці, коли книжкові образи дійсно впливають на формування дитячого характеру.

Заходи щодо обладнання шкільної бібліотеки

1. Ремонт приміщення бібліотеки.

2. Придбання формулярів,

3. Придбання канцелярських товарів для роботи книжкової лікарні.(Участь в акції зі Шкільного «макулатурингу»)

4. Ремонт стільців, столів.

Підвищення кваліфікації

1. Проходження курсів.

2. Ведення зошита із самоосвіти.

3. Участь у роботі семінарів.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Баннеры