23 лютого у 4 класі
відбувся відкритий урок на тему « Охорона природи України». Урок
видався цікавим і різноманітним. Діти з охотою
приймали в ньому участь, адже це не звичайний урок, а урок – проект, до
якого потрібна певна підготовка. Кожна група(«Слідчі» та « Екологи –
дослідники») отримала завдання, яке потрібно було дослідити, а результати
представити на «Судовому процесі», де Земля судилася з Людиною через знищення
нею природи. Тим більше, що на території
школи є свій невеличкий парк із зупинкою екологічної стежини під назвою
«Молодіжна». Учні 4 класу мають можливість
в шкільному парку спостерігати за
природою , досліджувати її.
Беручи до уваги складну екологічну
ситуацію на планеті, постійне винищення людиною рослинного і тваринного світу,перед
початковою школою постає нове завдання –
закладення у молодших школярів основ екологічної культури через вивчення
предмету «Я і Україна. Природознавство». Цей предмет закладає основи бачення
нею навколишнього світу, поведінки дитини в природі. На уроках природознавства переважають
дослідницькі методи, бо спілкування молодших школярів з живими і неживими об’єктами природи –рослинами,
тваринами, камінням, водою… є дуже важливими. З цією метою проводяться
спостереження , екскурсії, виховні заходи. У класі проводиться краєзнавча
робота. Учні збирають матеріал про минуле і сьогодення нашого краю. Для
забезпечення успіху у формуванні в учнів екологічних знань найдоцільнішим
вважаю метод проектів. Використання цього методу найбільш повно сприяє
формуванню екологічних знань учнів, збагаченню їх життєвого досвіду в процесі
конкретної взаємодії з об’єктами живої природи, формуванню понять про взаємозв’язки
у природі, розвитку емоційно-чуттєвої сфери особистості дитини в процесі її
спілкування з навколишнім середовищем.
|