Державний стандарт початкової загальної освіти (додатки)
Освітня галузь «Технології» Метою освітньої галузі «Технології» є формування і розвиток в учнів технологічної, інформаційно-комунікаційної та основних компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації у суспільстві. Технології у початковій школі є однією з ланок неперервної технологічної освіти, що логічно продовжує дошкільну освіту, створює базу для успішного опанування учнями технологій основної школи та здобуття професійної освіти. Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань: · формування уявлення про предметно-перетворювальну діяльність людини, світ професій, шляхи отримання, зберігання інформації та способи її обробки; здатності до формулювання творчих задумів, усвідомленого дотримання безпечних прийомів роботи та користування інструментами і матеріалами; · розвиток пізнавальної, художньої і технічної обдарованості, технічного мислення у процесі творчої діяльності, навичок ручних технік обробки матеріалів, уміння користуватися технічною термінологією, художньою та графічною інформацією, вміння працювати з комп’ютером; · виховання готовності до вирішення побутових питань шляхом застосування алгоритмів виконання технологічних завдань та навичок технологічної діяльності у практичних ситуаціях. Додаток
1
до
Державного стандарту
БАЗОВИЙ
навчальний
план
Найменування освітньої галузі
|
Кількість годин у класах на тиждень
|
1
|
2
|
3
|
4
|
разом
|
Інваріантна складова
|
Мови і літератури
|
8
|
9
|
9
|
9
|
35
|
Математика
|
4
|
4
|
4
|
4
|
16
|
Природознавство
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8
|
Суспільствознавство
|
|
|
1
|
1
|
2
|
Здоров’я і фізична культура*
|
4
|
4
|
4
|
4
|
16
|
Технології
|
1
|
2
|
2
|
2
|
7
|
Мистецтво
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8
|
Усього
|
21
|
23
|
24
|
24
|
92
|
Варіативна складова
|
Додаткові години на вивчення предметів освітніх галузей та курсів за
вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8
|
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня
|
20
|
22
|
23
|
23
|
88
|
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної та варіативної складових,
що фінансується з державного бюджету (без урахування поділу класів на групи)
|
23
|
25
|
26
|
26
|
100
|
________
Примітка. Години, передбачені
для фізичної культури освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура», не
враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.
____________________
Додаток
2
до
Державного стандарту
ДЕРЖАВНІ
ВИМОГИ
до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Зміст початкової загальної освіти
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
Освітня галузь «Мови і літератури»
Мова навчання (українська мова, мови національних меншин)
|
Мовленнєва лінія
|
Види мовленнєвої діяльності:
|
Аудіювання
|
уміти уважно слухати і розуміти текст, запам’ятовувати з одного
прослуховування його фактичний зміст, послідовність подій, визначати основну
думку висловлювання
|
Говоріння
|
уміти будувати діалог з урахуванням ситуації та учасників спілкування,
дотримуватися норм етикету; переказувати прослухані або прочитані тексти;
створювати монологічні висловлювання комунікативного характеру
|
Читання
|
уміти правильно та з розумінням читати тексти, які відповідають віковим
можливостям учнів початкових класів
|
Письмо
|
уміти будувати письмові перекази і твори з уживанням виражальних мовних
засобів, висловленням власної думки, свого ставлення до того, про що йдеться
в переказі або творі, дотриманням каліграфічних вимог і правописних норм у
межах вивченого матеріалу
|
Мовна лінія
|
Текст. Будова тексту. Типи текстів. Навчальні тексти різних стилів
|
знати основні ознаки тексту, його будову; вміти визначати тему та мету
тексту, практично розрізняти типи і стильові особливості текстів;
застосовувати здобуті знання про текст у процесі побудови власних
висловлювань
|
Речення. Види простих речень за метою висловлювання та інтонацією.
Головні і другорядні члени речення. Словосполучення. Однорідні члени речення.
Звертання. Складне речення
|
знати основні ознаки речення; розрізняти і правильно інтонувати види
речень за метою висловлювання та інтонацією; встановлювати логіко-граматичні
зв’язки між членами речення; мати уявлення про словосполучення; розпізнавати
та вживати однорідні члени і звертання в реченні; практично розрізняти прості
і складні речення; застосовувати здобуті синтаксичні знання та уміння у
власному мовленні
|
Слово. Лексичне значення слова. Навчальні словники різних типів
|
уміти пояснювати пряме і переносне значення слів, розпізнавати в текстах
і пояснювати синоніми, антоніми, омоніми, найуживаніші фразеологізми;
використовувати здобуті знання з лексики у власному мовленні; уміти
користуватися навчальними словниками різних типів
|
Будова слова
|
знати назви значущих частин слова і вміти знаходити їх у словах (у
нескладних випадках); розпізнавати і добирати спільнокореневі слова;
застосовувати знання про будову слова в мовленнєвій практиці
|
Частини мови. Загальні відомості про граматичні категорії частин мови
|
знати назви та істотні ознаки частин мови; розрізняти самостійні і
службові частини мови; розпізнавати частини мови в текстах; правильно вживати
граматичні форми частин мови в усних і письмових висловлюваннях
|
Звукова і графічна системи мови в їх взаємозв’язку. Каліграфія. Техніка
письма. Алфавіт
|
уміти розрізняти звуки і букви; орієнтуватися у звуковій системі мови;
дотримуватися найважливіших орфоепічних норм літературної мови у власному
мовленні; володіти графічною навичкою і технікою письма; знати алфавіт;
розташовувати слова за алфавітом і знаходити в словнику потрібне слово
|
читати далі
|